Monday, December 29, 2014

2014 rundown of the best posts #1



#Santa's selfie
credits : Kainulainen/Lehtikuva Oy/SIPA
Looking back at 2014 I've come up with a my roundup of what's been most-read on the G-Souto's Blog.

Below you’ll see the top posts along the first semester 2014 containing edtech, historical, linguistic, scientific, artistic, and social themes or resources I have relied for teaching and learning.

The selection is based on page views but also based on pedagogical relevance of the most read posts.

I kept the order of the most viewed, but eliminated the posts that seemed less relevant. The main reason is that sometimes certain posts acquire too much visibility, not for their value but for the keywords that the search engines "like" indexing.



Je suis ravie de partager avec vous le Top des posts les plus lus du 1er semestre 2014. Vous êtes de plus en plus nombreux à me suivre au quotidien.

Je vous remercie, chers enseignants, chers lecteurs, de votre intérêt et m’efforce d’être toujours au plus proche des événements concernant des idées pédagogiques pour vous offrir les dernières actualités en éducation et numérique. Bien sûr le numérique est essentiel.  Les technologies donnent aux jeunes des possibilités que les générations précédentes ne pouvaient pas avoir au même âge." 

Mais aussi aux grandes thématiques historiques, linguistiques, culturelles et sociales, des ressources en ligne, et de nombreuses observations personnelles sur la pédagogie de façon à faciliter à tous les élèves des chances égales de réussite.

Here are the 1st semester's most popular posts of 2014 :

Le Top 17 des posts du 1er semestre 2014 :





















My crush of the #1st semester? The Tale of Princess KaguyaAbsolutely! A lovely Japanese folk tailer by  Isao Takahata (Studio Ghibli).


I hope there's something that looks of interest to you.  If it does, check it out. If you’re inspired use one of the icons to share it with others. And why noit to leave a comment?

May the coming year be a successful one for all those educators who love teach and see children as creative individuals. Preparing learners for the future should therefore be a prime function of all schools.

G-Souto

29.12.2014
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